Ομάδα 4η

ΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ ΥΔΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ;

Η λέξη υδροδυναμική προέρχεται από τις λέξεις ύδωρ (νερό) και δύναμη. Με απλά λόγια, το νέρο έχει τη δύναμη να παράγει ενέργεια. Η δύναμη αυτή του νερού έχει χρησιμοποιηθεί ως πηγή ενέργειας για αιώνες. Ο νερόμυλος είναι η πρώτη μηχανή που κατασκεύασε ο άνθρωπος χρησιμοποιώντας σαν κινητήρια δύναμη ανανεώσιμη πηγή ενέργειας. Πριν 2.500 χρόνια περίπου, οι Έλληνες άρχισαν να χρησιμοποιούν τους νερόμυλους για να αλέσουν το σιτάρι και να παράγουν αλεύρι.

neromylos1[1].jpg

Υδροτροχοί παλαιού τύπου

hydro2a.jpg hydro2b.jpg

ΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ;

Η λέξη γεωθερμική προέρχεται από τις λέξεις γη και θερμότητα. Η γεωθερμική ενέργεια είναι η ενέργεια που βρίσκεται στο εσωτερικό της γης με τη μορφή θερμότητας και η οποία με κατάλληλες μεθόδους μπορεί να αξιοποιηθεί και να καλύψει ενεργειακές ανάγκες. Γεωθερμικά πεδία υπάρχουν σε πάρα πολλές περιοχές της γης, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η Ελλάδα.

INDIANOI.jpg

Η γεωθερμική ενέργεια χρησιμοποιήθηκε από τους αρχαίους ανθρώπους για θέρμανση και προσωπική καθαριότητα. Ακόμα και σήμερα, οι ζεστές πηγές χρησιμοποιούνται παγκοσμίως για θερμά λουτρά, και πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι τα καυτά μεταλλικά νερά έχουν φυσικές θεραπευτικές δυνάμεις.

ΠΩΣ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΜΙΑ ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΗ ΠΗΓΗ;

Μερικά από τα χαρακτηριστικά της γεωθερμικής ενέργειας μπορούμε να τα δούμε στην επιφάνεια του φλοιού της γης. Εμφανίζονται συνήθως με τη μορφή ηφαιστείων, φυσικού θερμού ατμού, θερμών πηγών και θερμοπιδάκων (γκέιζερς). Γενικά όμως οι γεωθερμικές πηγές είναι καλά κρυμμένες μέσα στη γη. Πολλές φορές δεν υπάρχει καμία ένδειξη πάνω από το έδαφος ότι μια γεωθερμική δεξαμενή υπάρχει από κάτω.

mikey4.gif

Παρακολουθήστε κι εσείς τώρα την έκρηξη ενός θερμοπίδακα!

012.jpg

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1. Πατήστε εδώ για να μεταφερθείτε στην πρώτη δραστηριότητα!

2. Πατήστε εδώ για να μεταφερθείτε στη δεύτερη δραστηριότητα!

waterwheel.gif

3. Πατήστε εδώ για μάθετε πώς να κατασκευάσετε τον δικό σας νερόμυλο!

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License